Followers

Wednesday 12 December 2012

Saudara Baru

11.12.2012

tarikh keramat buat sahabat aku..
dahulunya die atheist..
which mean doesn't have any religion..
tapi dalam mase yang sama..
die masih mencari2 agama apa yang mahu dianuti..
die sering tanye aku itu ini tentang islam..
sampaikan aku tak boleh nak jawab..
katsitu aku dah rase mesti die ragu2 dgn islam..
berdosenye aku..
tapi dalam ak xsedar..die memang mencari2 tentang islam..
die cakap kat aku..
die ade keyakinan kat islam..berbanding dengan agama2 lain..
aku pon tanye kenape islam..
then die cakap..die xde sebab untuk soalan aku itu buat mase ni..
soalan itu suatu ketika dahulu..
dan aku akan tanye die lagi untuk kali kedue..InsyaAllah..

dan pade tanggal 11.12.12..
die dah selamat memeluk islam..
dan aku maseh nk tanye soalan tu kat die..
kemudian hari mungkin..
ketepi kan mengenai persoalan tu buat mase ni..
pade waktu die ucapkan salam kpd aku..
aku rase pelik..
sbb sbelum2 ni if ak bagi salam kat die..
die hanya menjawab dengan segaris senyuman yang sangat ikhlas..
aku selalu bagi islam sebab aku harap supaya pintu hati die akan terbuka utk islam..
akhirnya Allah SWT memberikan hidayah pade die untuk memeluk islam..
Alhamdulillah Ya Allah..
akhirnya die dapat capai impianya yang satu itu..
aku gembira sangat2..xterhingga..
sampai hari ni rase gembire itu xlekang dari dalam hati..
gembira aku bukan sebab die sahabat aku memeluk islam..
tapi aku gembira kerana die memilih islam sebagai agamanya..
Ya Allah..besarnya kuasaMu..

dan apabila die telah islam..
aku pon tanye..
how do u fell..
dan die pon menjawab..
sangat tenang..xpernah die setenang itu..
Alhamdulillah..

buat sahabat ku
NUR FARIZA..
welcome dear..
congratz to u..
aku xtau nk cakap ape sebenarny..
maseh tkejut dengan perubahan yang kau buat..
aku doakan kau supaya bahagia dengan diri kau yang baru..
manfaatkan sebaik2nya..
kau insan yang bertuah sebenarnye..
kerana kau dapat hidayah daripada Allah SWT..
untuk memeluk islam..
aku sayang kau sangat2..



No comments:

Post a Comment